בלאגן עם הקופסה?

עדכון מהשטח. בעקבות זעקה שקמה כשמספר אקסבוקסי-360 לא תפקדו כהלכה (עוד פרנוית אינטרנט?), הצהירה מיקרוסופט בצעד די חסר תקדים, שאם תמיכה טלפונית לא תפתור את הבעיה, הם ידאגו לקחת ולהחזיר את הקופסה מתוקנת או מוחלפת על חשבונם. ככה לפחות לפי ספונג. האמת, מרשים.

XBOX מסביב

בימים הקרובים (מחרתיים?) מיקרוסופט משיקה את ה XBOX 360 שלה בארה"ב. למי שלא שם לב, מדובר במערכת משחק ("משחק טלויזיה" כמו שקראו פעם לאטארי – קופסה שמחברים לטלויזיה ומקבלים שקט מהילדים למספר שעות) מהדור החדש. NEXT GEN בלעז. המערכות האלו אמורות, מלבד לתת קצת נחת מהילדים, לתת פתרון דיגיטלי מלא לסלון שלנו, לנגן לנו את כל המדיה הדיגיטלית, לדבר באופן טבעי עם המחשב בחדר העבודה, וכמובן לספק תרגולת מלאה לאגודלים של מי מבינינו שמשתמש בהם באופן קבוע. אחרי שיש לנו כבר ארבע שנים את הפלייסטיישן 2, את הX-BOX ואת הגיימקיוב של נינטנדו, היינו אמורים לחכות 5 שנים עד לדור הבא. ככה לפחות לפי הערכות שוק. מיקרוסופט בצעד אולי קצת פזיז מעיזה לשחרר את המערכת החדשה, בערך חצי שנה לפני המתחרה הגדולה בתחום – סוני עם הפלייסטיישן 3. אני אומר צעד פזיז, כי עם כל השיפורים שחלים בתחום החומרה כל הזמן, רק לפי סכמטיקה על הנייר, נראה שהמערכת של מיקרוסופט תהיה "חצי דור" לפני המערכת של סוני. כשסוני ישיקו, הפלייסטשיין 3 תהיה יותר מהירה, יותר מרשימה, עם משחקים שנראים עוד יותר כמו סרטי תלת-מימד שעד היום ראינו בין "טבלה" ל"טבלה" במשחקים (CUT SCENES מה שנקרא). ככה לפחות נראה לפי הקדימונים שמשחררים לנו. לא שה-XBOX360 לא מרשימה. רק בשביל לשחק DEAD OR ALIVE 4 שווה לרכוש אותה ב-300$ בארה"ב, או אפילו ב-$400 עם שלט אלחוטי וכונן זעיר. רק לאחרונה גיליתי את הפוטנציאל שיש למערכת פלייסטיישן 2 (לדוגמא שימוש בכונן קשיח) ואפילו לא ממש הספקתי לבחון את ה-XBOX לעומק (נגיד עם מערכת ה XBMC מותקנת – מערכת חינמית שנותנת לXBOX הוותיק שימושיות של נגן מדיה דיגיטלית מלא). אני מרגיש שענקי הקונסולות קצת מזדרזים, שלא נאמר קופצים החוצה מהבית לפני שהספיקו לנעול נעליים. לדידי ה-XBOX הוותיקה רק מראה כמה מערכת החלונות שאנחנו משתמשים בה באופן קבוע מסורבלת. כי אותה מערכת משחקים בת 4, היא בעצם פי.סי לכל דבר, אפילו עם מעבד קצת חלש (CELERON 700), והמשחקים בה מרשימים. עד עכשיו סרבתי בכלל להתייחס לXBOX ברצינות בגלל סיבה זו בדיוק, אפילו שמכל עבר שמעתי רק דברים טובים על המכונה. אולי חיכיתי ל XBOX 360 שפועלת על 6 מעבדים מתקדמים עם צ'יפ גראפי של ATI ומיועדת מראש לנסות לכבוש לנו את הסלון עם ניגונים נוחים של דיוידי וסרטים דיגיטליים, והכל באיכות של טלויזיית HD. אולי בכל זאת אני אמתין ל- PS3 (שמתפארת ב-8 מעבדים מתקדמים עם צ'יפ גראפי של NVIDA) כי ממש לא מיציתי את הפוטנציאל הגלום ב- PS2. פוטנציאל שענקי הקונסולות מתכוונים, כך לפחות לפי התחזיות, להביא לנו גלום בקונסולות הנקסט-ג'ן. אבל כמו שאני מכיר את עצמי, נראה לי שבסוף יהיו לי שתי קונסולות של הדור החדש. בלי בכלל לבחור בין השתיים. נכון, יהיו הרבה שלטים אלחוטיים מסתובבים בבית, אבל לפעמים צריך לסבול קצת בשביל להנות יותר. תלוי כמה אני אעמוד בפיתוי של רכישת XBOX 360 ומה יהיה מצב החשבון בנק.

מספר הערות ותהייות:

  • שמתם לב שהמעבד הגראפי של XBOX הוותיק הוא של NVIDA, בעוד שהמעבד הגאפי של PS3 עבר NVIDIA כש XBOX360 עברו ל ATI?
  • למה בעסקת החבילה של XBOX 360 שעולה $100 יותר (33% יותר) מקבלים רק שלט אלחוטי אחד ולא שניים? ולמה הכונן הקשיח כל כך קטן? 20 ג'יגה? זה בערך 5 משחקים. למה לא 500 ג'יגה? לא שווה לקנות את הגרסה הפשוטה ושלטים של לוג'יטק נניח? עם כונן 500 ג'יגה של מקסטור נניח?
  • VIRTUA FIGHTER5 על ה PS3 נראה הרבה יותר מרשים מ DEAD OR ALIVE4 על ה XBOX360, או שזה רק הדמיון שלי?
  • למה רוב המשחקים המוכרזים על ה XBOX360 שיוצאים איתה הם בעצם משחקים קיימים "מהדור הישן" רק עם גראפיקה משופרת, ויש הטוענים עם פחות אפשרויות משחק.
  • ופנייה אישית למפתחי המשחקים: יפה שאתם משקיעים בגראפיקה וריאליזם ויזואלי (הרבה דיבור על "מעבדי פיזיקה"). מה עם משחקים באמת שווים? מתי פעם אחרונה אמרתם על סרט שהוא מצולם יפה אבל משעמם? גם במשחקים זה צריך להיות ככה. לפעמים אני תוהה אם נהניתי יותר לשחק בגלאקסי בתחילת שנות השמונים יותר מב GUN עכשיו (וזה משחק מעולה) בגלל שהיתה משחקיות יותר שווה, ולא בגלל שהייתי צעיר בשנים.

רשימות ב-IMDB

יצא לי לאחרונה לערוך רשימות של סרטי קולנוע וסדרות טלויזיה שאהבתי במיוחד, קצת אחרי שנעזרתי ב IMDB, מאגר הקולנוע המקוון, שמתי לב לשירות חדש שלהם – לאפשר לאנשים להציג בפומבי את הרשימות שלהם. אמנם כדי לצפות בהם צריך להיות רשום ב-IMDB, אבל בכל זאת שירות יעיל. הנה רשימת הסרטים האהובים עלי, והנה רשימת סדרות הטלויזיה. לא רשימות מחייבות, וכל הזמן אני נזכר בעוד דברים, אבל בכל זאת, נחמד שיש כאלו.