למה כן אובונטו

כבר כמה חודשים מערכת ההפעלה העיקרית שאני משתמש בה באופן אישי היא אובונטו. למי שלא מכיר, אובונטו היא הפצה של לינוקס שנתמכת על ידי חברה מסחרית (שקרויה קנוניקל), וכמובן על ידי קהילת האופן-סורס. אחרי שמספר שנים השתמשתי ועדיין משתמש בדביאן כמערכת ההפעלה של השרתים שאני מתפעל, החלטתי שהגיע הזמן להשתמש בלינוקס גם כמערכת ההפעלה האישית. אובונטו, שזו הפצה שמבוססת על דביאן, הגיעה למצב יציב ומסודר (אני מדבר על אובונטו 8.10), וגרסה ישנה שלה היתה מותקנת לי על כונן נפרד, בעיקר לצרכי נסיונות. השדרוג ל-8.10 עבר בקלות, ונוכחתי לדעת שאובונטו כבר ראויה למשתמשי קצה פשוטים. שאלו אותי מה החוכמה במערכת הפעלה שצריך להתעסק לה בקרביים, קצת כמו מוסכניק שאוהב לנסוע על מכונית שהוא מתפעל ומתחזק לבד. זה אולי היה נכון לגרסאות ישנות יותר של לינוקס. התשובה שלי לשאלה כזו היום היא שאף מערכת הפעלה אחרת (ואני מכליל כאן את כל מערכות הפעלה האופן-סורס באחת) לא כוללת גם את כל התוכנות שמותקנות עליה בעדכונים האוטומטיים שלה. יגידו אולי שאפל עושה את זה – אבל אפל רק תשדרג לכם את גרסת האב שקניתם. יותר חדשות תיאלצו, מן הסתם, לרכוש בשנית. באובונטו (ובכל המערכות מבוססות דביאן), כל התוכנות שמותקנות לכם על המערכת (בצורה מסודרת) ישודרגו מעת לעת. כל התוכנות. נגני המוזיקה, חלקי מערכת ההפעלה, עדכוני בטיחות, הדפדפנים שהתקנתם, נגני הסרטים, הדרייברים של המדפסות, תוכנות עריכה גרפיות, תוכנות עריכת מוזיקה וכו' וכו' וכו' הכל אוטומטי, מהיר, חינם, לא מרגיז, ומאד יעיל.

רק בשביל זה שווה, לא?

Great Minds Think Alike

Or as it happened, both Dotan and I wrote the same plug-in the same day. After wordpress 2.7 came out, the normal way to modify the TINYMCE buttons was deprecated and after postponing this as much as I can, I found the the only way to configure tinyMCE for its already made buttons – is with a wordpress plugin (yeah, really). So here, you can use a plug-in for directionality buttons, because you can't configure tinyMCE.

In case anyone is wondering, much programming was not involved, so don't cry to me about how cool a programmer you are and i'm just a packager. I really don't care. I Just had to call up the buttons and tinyMCE directionality plugin, and kept wondering why no one offered this treat in WordPress or in any other venue. The same day I uploaded this php file to a friend's wp installation I saw that Dotan released the same plugin a few hours before. HA!

Introducing the LTRTL plugin.

כמו שהבחנתם, כתבתי את הפוסט הזה באנגלית, אולי זו מגמה חדשה. יותר רייטינג, אני מניח, וגם מכבד את בני-דודינו שצריכים את ה RTL בדיוק כמונו.