מה קרה עם במה, או איך דברי (שוב) הוצאו מהקשרם

דבר ראשון, במה שוב באוויר, מאז אתמול, יום שלישי לפנות בוקר. כמעט באופן מלא. שבוע אופליין. זה לא משהו.
מסקנות ראשוניות: א' לפני הכל, סתם לסיבור האוזן, ברור שאני אידיוט. מי שחושב אחרת לא באמת קורא את הכתבים האלו. ב', פעם הבאה שמתקשר אלי עיתונאי בבוקר בבוקר מוקדם לפני שאני מתעורר אני צריך לענות שאני לא זמין כעת, ושינסה מאוחר יותר. ג' מי שאמר לי 9 מליון לא מצא את הרפנס המדוייק שלו, רק את ה- 2.3 מליון דולר לפי ליפ-פיש. כן, וזה רק הדומיין והקישורים האינטרנטיים שלו, לא הפרוייקט כולו. ד' לא. לא מוכר. תקנה מהעיתון.
עכשיו אני אסביר מה זה לשחזר בדרך לא דרך. התוקפים מריצים טרוג'נים שיושבים ב googlerank.info/counter וב-www.ms-counter.com/ms-counter/ms-counter.php (ואם מישהו רוצה דרך זה להחזיר להם מכות, אני לא אמנע ממנו, אפילו שמאד יכול להיות שגם לדומיינים האלו הם פרצו). הם הצליחו לפרוץ לשרת של במה דרך ה-gd/png exploit ולקבל יכולות הרצה כמו המשתמש של שרת הווב. דבר ראשון הם שתלו iframe שקורא לטרוג'נים האלו. אחרי שמספר פעמים שיחקנו בחתול ועכבר, אני הייתי מוחק את שתילות הקוד שלהם אל תוך דפי האתר והם היו מחזירים, ואני במקום למצוא את האקספלוייט הייתי מטפל נקודתית ורק לא מאפשר כתיבת קבצים (אמרתי אדיוט, כן?), כאקט של עצבים, אני מניח, הם מחקו את הדאטבייס. אצתי-רצתי ושיחזרתי מהגיבוי היומי. הלכו כמה שעות אתר, לא נורא. הייתי בטוח שטיפלתי במצב, והוא לא יחזור. הונדליסטים ראו את השעה שהאתר חזר (כל היצירות מתוארכות), ושוב, בדרך אחרת מחקו מספר טבלאות עקרוניות (כמו טבלת היצירות וטבלת הטקסטים של היצירות) ממסד הנתונים, הפעם בדיוק לפני הגיבוי היומי, כך שהגיבוי עצמו התמלא בטבלאות ריקות, ועבר הלאה לגיבויים המרוחקים שנעשים.

כשבאתי בבוקר נחרדתי, ושוב, מיהרתי לפתוח את הגיבוי שלפני-יום. אך אויה, שוד ושבר, מסתבר שקובץ ה-TAR שבו הגיבוי מאורכב נקטם אחרי 2 ג'יגה. TAR/GZIP השתנה ואני לא שידרגתי להתאים את הקרנל החדש לתוכנת הארכיבים המעודכנת. כך עם כל הגיבויים הנוספים של הימים הקודמים. כך שהגיבויים הקדומים נגמרו באות R במניין הטבלאות (מסודר לפי ABC). היצירות באות S. מה שנותר הוא הגיבוי הפרוש מאוגוסט 06, כשהקרנל שודרג.
הגיבוי הזה, בצירוף הטבלאות שכן נשארו, הותיר את היצירות של אחרי אוגוסט 6, וטבלת המנויים.

לשמחתי דווקא נותרה טבלה שמשמשת לחיפוש מהיר, וכוללת את כל היצירות המקוונות, וכמעט כל המידע מטבלת היצירות, נותרו כל המיילים האוטומטיים שאני מקבל על כל יצירה שמוכנסת לאתר (וכוללים את הטקסט המלא שלה), ואת המטמון הפנימי של האתר שכולל את הדף במלואו, אבל רק ליצירות שהוצגו לפני מחיקת המטמון שמתבצע מעת לעת. כל אלו יחדיו החזירו את האתר לקדמותו כמעט. אפילו בלי להשתמש בקאש של גוגל, כפי שהציעו מספר אנשים. את טבלת המנויים והיצירות המומלצות שיחזרתי מהלוגים.
במה הפכה לבנה. הכתום-שחור פתאום נראה לי לא לעניין.